Protože můj článek vtipných historek o mém dětství na základce měl poměrně velký úspěch a příběhů z ní mám na dvě stě stránek(doslovně), tak jsem si říkala, že bych vám chtěla ukázat nějaké další věci. Jak to má fungovat. Jak to může být.
Moje oblíbená záležitost byly výlety. A měli jsme jich fakt hrozně hodně, což bylo skvělý.
Jednou jsme byli se třídou ve skanzenu. Já a Radunkon jsme se šly podívat na výstavu řeznictví. Když jsme vešly dovnitř, uviděly jsme básničku na stěně.
Ráno zajdu do krámu,
ukrojím kousek salámu,
což se mi velice líbilo a začala jsem si to recitovat dokolečka a při každý další recitaci mi to přišlo vtipnější a vtipnější.
,,Uklidni se, tady nejsi venku, tady to je jako v muzeu nebo v divadle,“ napomenula mě učitelka.
,,Nebo v opeře,“ dodala jsem zamyšleně.,,Raduš, mě ta opera moc nebaví.“
,,Mě taky ne, když je takové slunko.“
,,Mě by to nebavilo, ani kdyby byla bouřka.“
,,A ven!!!“
Bloudily jsme s Radunkon po skanzenu samy.
,,A neměli jsme se třídou průvodkyni?“ ptala se mě zamyšleně. Je fakt, že někam zmizela a nemohly jsme ji najít.
,,Měly. A co?“ pokrčila jsem rameny.
Tak jsme si raději šly sednout do supermarketu na topení a co nejpohoršeněji koukat na všechny lidi, kteří šli kolem, dokud si nás nepřišly učitelky.
Jindy jsme měli jet na úřad práce. Naše učitelka, kterou jsem měla opravdu děsně ráda, nám před výletem zadala úkol, abychom namalovali naše vysněné povolání.
V dvojici s Radunkon jsme začaly malovat prostitutky, drogy, dálnici, lidi potetované a propíchané od hlavy až k patě s duhovými vlasy.
Normální učitel by asi řval.
,,Dobře, Natálie. Tak já si to vysbírám a dám ti čistý papír…“
,,Tak já to namaluju znova.“ Sama se teď směju, co to je jako za výhružku.
Nicméně, dá se to interpretovat dvěma způsoby. A když někdo ví, jak na mě…
,,Ale nemaluj to samé, prosímtě. Není znova jako znova. Namaluj fakt, co chceš dělat.“
,,Dobře.“
Široce položený dotaz v češtině. ,,Jaká zvířata mohou být v bajkách?“
Miluju zvířata. Všechna zvířata mohou být v bajkách. Stačilo by to říct tak.
Přihlásila jsem se a začala jsem vyjmenovávat všechna možná zvířata a dodala na závěr. ,,I kravky i syslíci můžou být v bajkách, jako je třeba teď reklama na Milku…“
,,Reklama na Milku má jaké morální ponaučení, prosímtě, Natálie, sepište si radši seznam..“
Tak jsme s Radunkon sepsaly následující seznam zvířat, které mohou být v bajce.
Nebyla jsem schopná to dopsat, jak jsem se smála.
Radunkon vždycky hrála se mnou, to na ní bylo bezvadný.
Začátky hodin němčiny. Máme předvést strukturovaný rozhovor.
Popleteně ukazuju sama na sebe a ptám se ,,Wer ist das?“
Radunkon mi odpoví jednoduše:,,Natálie.“
S úlevou na ni kouknu. ,,Aha, Natálie. Danke.“
Absolutní perlou veškeré naší výchovy a vzdělání byly slohové práce.
Dám sem některé v opravdu původním znění, protože si myslím, že by svět moh vidět, co dokážou vymyslet třináctileté děti bez peer pressure.
Zadání: skupinová práce (!!! já v nich na ZŠ excelovala:D), v občance zaujmout stanovisko nějaké politické strany a vyjádřit se k poplatkům u lékaře.
Věc : Zrušení poplatků u lékaře
Důvody : Důchodci mají málo peněz,nemají z čeho žít,mnozí končí na ulicích,kde následně umírají(na choleru).
To samé děti.(Umírají v náručích důchodců).
Placení poplatků zdržuje provoz nemocnice,během chvil,kdy se platí,umírají lidé,jež mohli být operováni
-je málo drobných mincí jako 20tikorun,což může vést postupem času k hospodářské krizi(zanedlouho bude náš stát na pokraji zhroucení)
-lékaři se začnou považovat za něco víc
-nepřípomíná vám to tak trochu situaci,kdy jsme museli platit odpustky?
Odmítáme veškeré vaše návrhy,protože stát má být jedna velká,budovatelská organizace.
A ještě zavřít soukromé podniky!
Napadá vás,jak platí zvířata u zvěrolékaře?Pole jsou plná mrtvých hrabošů.Ubydou krtince.
A v dětských domovech to chodí stejně.Děti pak umírají v náručích starších.
Krátká slohovka o tom, jak jsme se s Radkou začaly hodně kamarádit: